מדיניות החזרות וביטולים

הצרכן רשאי לבטל עסקת שנקנה בקלסטר:

  • במוצר - בתוך 14 יום מיום קבלת המוצר.
  • בשירות מתמשך (בין אם קצוב לתקופה מסוימת ובין אם לא) - תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר, בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו.
  • בשירות חד פעמי - תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת החוזה/טופס גילוי נאות לפי המאוחר בתנאי שהביטול יעשה לפחות 2 ימים שאינם ימי מנוחה, לפני מועד מתן השירות.

 

ניתן לבטל באחת מהדרכים הבאות:

ביטול עסקה ייעשה בדרך של הודעה בכתב בדואר אלקטרוני (אימייל) ממנו קיבלת את ההזמנה או בצ'ט.

צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש (העסק רשאי לבקש תעודה המוכיחה זאת) – רשאי לבטל את העסקה תוך 4 חודשים מיום עשיית ההסכם או מיום מסירת המוצר או מיום קבלת מסמך גילוי הפרטים הנדרשים על פי החוק, לפי המאוחר מביניהם, כל עוד התבעה שיחה רציפה  (במייל או צ'אט) של האדם עם הסוכן תמיכה בWatshapp.

אם הצרכן ביטל עסקת בקלסטר בה נרכש מוצר עקב פגם או אי התאמה בין מוצר או השירות או אי אספקה במועד או הפרה חוזית אחרת, חייב העוסק להשיב לצרכן את כספו תוך 14 יום . במקרה שהביטול נעשה על ידי הצרכן מכל סיבה אחרת חייב הצרכן להחזיר את המוצר לעוסק על חשבונו והעוסק רשאי לדרוש דמי ביטול בסך 5% ממחיר המוצר או העסקה או 100 ש"ח לפי הנמוך מביניהם בלבד.

אי החזרת המוצר אינה תנאי לביטול העסקה.

במקרה של ביטול עסקה בה נרכש שירות מתמשך שכבר התחיל בפועל, על הצרכן לשלם את התמורה היחסית בעד השירות שכבר ניתן.

אם בוצעה התקנה של מוצר (טובין) בבית של הצרכן, לצורך מתן השירות, רשאי העוסק לגבות הוצאות התקנה עד 100 ₪ (בנוסף לדמי הביטול אם הביטול נעשה שלא עקב פגם או אי התאמה וכולי).

 

זכות הביטול לא תחול לגבי המוצרים הבאים:

  • מוצרים הניתנים להקלטה שהצרכן פתח את אריזתם המקורית. 
  • רעות שהורכב בבית הצרכן.
  • מוצרים שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות. 
  • הלבשה תחתונה לרבות בגדי ים.
  • תכשיט שהמחיר ששולם בעדו גבוה מ-3000 שקלים חדשים למעט שעונים.
  • מוצרים פסידים.
  • מדובר ברכישת מוצר שערכו מתחת ל 50 שקלים.
  • האם התשלום בוצע באמצעות תווי קנייה או שובר מתנה או כרטיס מגנטי נטען לא תחול זכות הביטול על עסקה זו. 
  • פרחים וצמחים

 

הבהרות:

בהתאם לחוק הפרשנות הימים נספרים מהיום למחרת וכוללים ימי מנוחה, פגרה או שבתון אלא אם הם הימים האחרונים בתקופה (לדוגמה: אם המועד האחרון הוא יום שבת, המועד האחרון ידחה ליום ראשון שאחריו).

לגבי עסקאות לרכישת טובין (מוצר/ים) הזכות לביטול עסקה, תחול גם בתנאים נוספים:

  • ערכם של המוצר/ים עולה על 50 ₪.
  • המוצר/ים לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש. ברוב המקרים החזרת המוצר/ים באריזתם המקורית, גם אם היא נפתחה, היא ראיה מספקת לאי עשיית השימוש בהם. אריזה מקורית מוגדרת כך: "חפץ וכל חומר שהוא המשמש את היצרן או היבואן, כעטיפה למוצר שייצר או שייבא ושאינו מהווה חלק בלתי נפרד מהמוצר ואינו חיוני לצורך השימוש במוצר".
  • המוצר/ים הוחזרו לעוסק.
  • קבוצות שונות של עסקאות שנקבע להן פרק זמן שונה לביטול, בהתאם למוצר שנרכש.
  • קבוצה א' כוללת ריהוט, מכשירים חשמליים ואלקטרונים לרבות ציוד קצה.
  • פרק הזמן לביטול – בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר/ים. פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה אינה נחשבת שימוש או פגיעה במוצר/ים, אלא אם כן יוכח אחרת. עוד קובעות התקנות כי אם המוצר/ים חוברו לחשמל, גז או מים ייחשב עניין זה לשימוש במוצר/ים.
  • קבוצה ב' כוללת ביגוד והנעלה – זכות הביטול מכוח התקנות תחול בתנאי שהתווית המחיר שעל המוצר/ים (אם ישנה) לא הוסרה.
  • פרק הזמן לביטול – מיום הרכישה ועד תום שני ימים שלאחריו שאינם ימי מנוחה.
  • קבוצה ג' כוללת חוגים וקורסים וכן שירותי הארחה.
  • פרק הזמן לביטול - בתוך 14 ימים מיום עשיית ההסכם ובלבד שהביטול ייעשה 14 ימים, שאינם ימי מנוחה, לפחות, לפני מועד תחילת השירות.

קבוצה ד' כוללת מוצר/ים ושירותים הנמכרים במסגרת אירוע הצגה (פרזנטציה), כלומר במסגרת אירוע שבו העוסק מזמין צרכנים, לרבות באמצעי פיתוי כגון מתנה וזכייה, כדי להציג מוצר/ים או שירותים שהוא מעוניין למכור. זאת בשונה מעסקת רוכלות כהגדרתה ב סעיף14 לחוק הגנת הצרכן ואשר עליה יחולו הוראות החוק כאמור.

פרק הזמן לביטול – בתוך 14 ימים מיום שקיבל את המוצר/ים. אם מדובר בשירות, בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה או מיום מסירת חוזה בכתב או מסמך בכתב (כפי שמתחייב מ סעיף 13ג(ב) לחוק הגנת הצרכן הדן בחובות גילוי בעסקה מתמשכת), לפי המאוחר מבניהם – כל זאת בין אם הוחל במתן השירות ובין אם לאו וכן גם אם העסקה היא לתקופה קצובה. אם השירות שנמכר חד פעמי – בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה ועד יומיים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד תחילת השירות.

קבוצה ה' כוללת תכשיט שהמחיר ששולם בעדו אינו עולה על 3000 ₪.

פרק הזמן לביטול – מיום הרכישה ועד יומיים שלאחריו שאינם ימי מנוחה (כמו ביגוד והנעלה).

 

החזרת התמורה:

צרכן המבקש לבטל עסקה, חייב להציג לעוסק חשבונית או פתק החלפה, המעידים על עצם ביצוע העסקה עם העוסק. ככל שלא מדובר באחד משלושת דרכי הוכחה אילו, הצרכן יכול להציג הוכחה אחרת, אך היא צריכה להעיד על עצם ביצוע העסקה, מועדה, הסכום ששולם בעדה ואמצעי התשלום.

ברגע שצרכן מממש את זכותו לביטול העסקה מתקיימת השבה הדדית –בהתאם לאופן התשלום.

 

מבחינת הצרכן:

  • אם העסקה היא לרכישת מוצר/ים, חייב להחזיר את המוצר/ים לעוסק.
  • מותר לעסק לגבות דמי ביטול בסכום של 5% מערך המוצר/שירות או 100 ₪ לפי הנמוך.
  • אם בוצעה בבית הצרכן התקנה של מוצר המשמש למתן השירות, על הצרכן לשלם לעוסק את.
  • עלות ההתקנה בסכום שלא יעלה על 100 ₪.
  • זכות הביטול תחול גם על טובין ושירותים שניתנו לצרכן במתנה ממי שאינו העוסק. המונח טובין כולל גם שובר מתנה בסכום מסוים, שקיבל הצרכן למימוש אצל עוסק, אך לא יכלול תווי קניה למשל כאלה שניתנים במסגרת שי ועד עובדים.

 

הבהרות:

בהתאם לחוק הפרשנות הימים נספרים מהיום למחרת וכוללים ימי מנוחה, פגרה או שבתון אלא אם הם הימים האחרונים בתקופה

"יום מנוחה" בהגדרתו: יום שבת ויום מנוחה קבועים בחוק שעות עבודה ומנוחה ופקודת סדרי השלטון והמשפט. יום מנוחה הינו יום שבת או חג בלבד.

 

חזרה / החלפה של המוצר/ים:

על מנת להתחיל את תהליך החזרה / החלפה  של המוצר/ים, תוכל לבקש זו דרך האימייל ממנו קיבלתם את החשבונית, תגדירו את הסיבה הבקשה, וכן הנחיות כיצד להחזיר את המוצרים. ״אנא קרא בעיון לפני מילוי הבקשה״

 

נזקים ובעיות

אנא בדוק את ההזמנה שלך וצור קשר מיד אם הפריט פגום או אם קיבלת את הפריט הלא נכון כדי שנוכל להעריך את הבעיה ולתקן אותה.

 

החזרים

אנו נודיע לך לאחר שנקבל ונבדוק את ההחזר שלך, ונודיע לך אם ההחזר אושר.

אם תאושר, תקבל החזר אוטומטי באמצעי התשלום המקורי שלך.

 אנא זכור שיכול לחלוף זמן מה עד שהבנק או חברת האשראי שלך יעבדו ופרסמו את ההחזר.